image.png

تهران در ارائه مانور منطقه‌ای خود به‌صورت پلکانی میدان و دیپلماسی را باهم هماهنگ کرده و یک جنبش آفریده است.

سرویس سیاست مشرق- ورود یک هواپیمای ایرانی به فرودگاه بیروت آن‌هم زیر بمباران صهیونیست‌ها قابل‌توجه است، رئیس مجلس مثل همیشه خود لباس کاپیتانی پرواز را پوشیده و پرواز ایرانی را به لبنان رسانده است، قالیباف به‌محض رسیدن به بیروت اعلام کرد که حامل یک پیام ویژه از جانب رهبر انقلاب به مقامات لبنانی است.

این روزها اخبار آتش‌بس احتمالی از سویی و نیز تحرکات گسترده مقاومت لبنان برای باز کردن چتر جدید حمایتی از سوی دیگر باعث شده است که گمانه‌زنی‌ها نسبت به آینده جنگ افزایش یابد.

پیش‌ازاین نخست‌وزیر لبنان پس از گفتگو با مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که حزب‌الله لبنان با قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافقت کرده است. البته اعلام چنین خبری از ابتدا نیز جای تردیدهای فراوانی داشت.

هماهنگی پلکانی میان میدان و دیپلماسی در منطقه ضاحیه/ قالیباف چه پیامی را به بیروت برده است؟

حزب‌الله قبل از حمله تروریستی ۶ مهر (۲۷ سپتامبر) هم با قطعنامه ۱۷۰۱ مشروط به آتش‌بس در غزه موافقت کرده بود اما درحالی‌که آمریکایی‌ها تظاهر می‌کردند، در حال رایزنی با رژیم صهیونیستی برای طرح آتش‌بس هستند. آگاهانه مانع عملیات تروریستی اسرائیل در ضاحیه لبنان و ترور شهید سید حسن نصرالله نشدند، همین موضوع باعث شد تا پروژه آتش‌بس به‌صورت کامل به محاق برود.

طراحی این اقدام علیه مقاومت باعث شد تا حزب‌الله با انتشار یک بیانیه از درون اتاق عملیات با محورهای اصلی طرح هوکشتیان مخالفت کند، از نگاه مقاومت تماس اخیر وزیر خارجه امریکا با نخست‌وزیر لبنان و طرح بحث آتش‌بس در لبنان با موافقت حزب‌الله، هم‌زمان با توافق واشنگتن و تل‌آویو درباره جزئیات طرح حمله به ایران نوعی فریب است و هدف از آن منفعل ساختن حزب‌الله در مشارکت احتمالی و فوری با ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران است.

بیشتر بخوانید:

سه حرکت معنادار در تهران، بیروت و قیساریه/ هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، بدون تعلل و شتاب‌زدگی/ محاصره بیروت چگونه شکسته شد؟

بازتاب خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب در رسانه‌های خارجی

حزب‌الله در بیانیه خود نوشته است که تا پایان جنگ در لبنان و غزه به‌صورت هم‌زمان چیزی به اسم آتش‌بس را به رسمیت نخواهد شناخت. این موضع مورد تائید جمهوری اسلامی ایران نیز بوده و همسان‌سازی جنگ در همه میدان‌ها تنها راهبرد موردقبول در آینده است، ازاین‌رو سفر قالیباف به بیروت را باید در ادامه تشریح سیاست‌گذاری‌های تهران در منطقه برشمرد.

از سویی سفر رئیس مجلس به لبنان آن‌هم زیر فشار آتشبار صهیونیست‌ها اقدامی یک مرحله‌ای و مجزا از تحولات گذشته نیست. بلکه مکمل آن است. تا پیش‌ازاین عباس عراقچی در وضعیتی مشابه به بیروت رفته و محاصره این شهر را شکسته است. حالا حضور قالیباف در ناحیه ضاحیه تکمیل‌کننده سفر وزیر خارجه به منطقه بوده و پیام قبلی را تکمیل می‌کند.

همچنین در میدان نیز اتاق عملیات مقاومت سطح جدیدی از جنگ را آغاز کرده که هم ناشی از تجربیات جنگ 33 روزه است و هم عملیات دفاعی جهاد اسلامی در غزه این تغییر موقعیت باعث شده است تا صهیونیست‌ها تا عمق حیفا ضربه راهبردی بخوردند. این تحولات پرانعطاف در میدان بدون بازخوردهای دیپلماتیک در اطراف آن امکان بروز نهایی پیدا نمی‌کرد.

هماهنگی پلکانی میان میدان و دیپلماسی در منطقه ضاحیه/ قالیباف چه پیامی را به بیروت برده است؟

به عبارتی تهران در ارائه مانور منطقه‌ای خود به‌صورت پلکانی میدان و دیپلماسی را باهم هماهنگ کرده و یک جنبش آفریده است، این تحرکات تمام اضلاع منطقه را تکان خواهد داد، مبدأ تمامی این تحولات نماز نصر رهبر انقلاب در میانه آن میدان شگفت‌انگیز است.

نکته جالب‌توجه آن است که جمهوری اسلامی ایران در انتقال پیام‌های خود از ابتکار عمل‌های بدیعی استفاده می‌کند. از انتقال دارو و تجهیزات در سفر وزیر خارجه تا پیاده‌روی رئیس مجلس در مناطق بمباران‌شده هرکدام ابعادی ویژه داشته و محاسبات دشمن را عوض می‌کند.

سفیر قالیباف به ضاحیه ابعاد تهاجمی سیاست‌گذاری‌های مقاومت را به رخ دشمن کشیده و نشان داد که ایران برای اجرای سناریوهای نامتعارف آمادگی تمام و کمال دارد. ارسال پیام اقتدار و شجاعت به رژیم صهیونیستی به‌طورقطع تصمیمات لرزان صهیونیست‌ها را دچار وسواس بیشتری خواهد کرد، امروز دشمن به‌خوبی می‌داند که هر عمل تنها به یک عکس‌العمل منتهی نشده و می‌تواند گسترده‌تر از یک واکنش باشد.

این سفر همچنین پشتیبانی کامل جمهوری اسلامی ایران را به گوش آمریکایی‌ها رسانده و آن‌ها باید در موقعیت تصمیم بگیرند که برایشان اسرائیل مهم‌تر است یا شکست در انتخابات!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    11 3
    احسنت ب قالیباف با این شجاعتش
    • DE ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
      4 0
      آیا در پاسخ یازده‌موشکی که رژیم کودک‌کش به هلال احمر ایران در سوریه زد، ایران می تواند یازده موشک معمولی به پایگاه اسقاطیل در وسط غزه بزند،
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
      0 0
      بمباران بیمارستان صحرایی هلال احمر جنایتی بی سابقه و برای حساسیت سنجی پاسخ ایران بود لذا در کنار اعتراض رسمی باید پاسخ نظامی قاطع داده شود و الا صهیون فاز بعدی و زدن تاسیسات ایران را عملی میکند
  • مهدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    7 5
    این حرکت متهورانه جمهوری اسلامی و بالاخص جناب سردار رشید اسلام و شیعه آقای قالیباف،چیزی کمتر از فتح تل آویو و بیت المقدس ونماز در مسجدالاقصی نیست،اینهم عملیات وعده صادق ۳
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
      1 0
      دقیقا
  • FR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    11 3
    این همان عملیات اقتدار ایران است عافرین بهش
  • FR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    9 2
    سردار قالیباف همیشه سردار هستی. سرباز انقلابی
  • حاج اثبات ارغنون IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    4 1
    متاسفانه هم اکنون ایران در وضعیت دشواری قرار گرفته و راه برون رفت از این وضعیف فقط اعلام اقتدار است.اگر کوچکترین ضعفی نشان دهیم،دشمن گستاخ شده و پلن آخرینش را اجرا خواهد کرد.
    • ناشناس IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
      0 1
      چراشلوغش میکنی هیچ وضعیت بحرانی هم نیست دشمن خیلی کوچک تر ازآن است که بتواند گستاخی کند الحمدلله ایران امروز ایران دیروز نیست نیم میلیون موشک وهزاران پهپاد وسلاحهای مدرن دیگردر انتظار رژیم صهیونیسم است به انتظار گشودن دهان مبارک رهبر عزیمان به امید آنروز تا نسل یهود ازروی زمین محو شود سنصلی فی القدس ان شاءالله
  • DE ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    1 0
    آقای قالیباف با این کار به همه دشمنان نشان داد که چقدر قاطع است و در برابر ظلم تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهد آمد
  • رض IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    به عنوان یکی از طرفدارها جلیلی می گم درود به شرف قالیباف، اگر همین روند ادامه بده دیگه ما همین مدیر نترس می خوایم به عنوان نماینده کشور
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    خداوند حافظشان باشد. نباید این مدیران شجاع رادر معرض خطر قرار دهیم
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 1
    این رفتارها باعث میشه اسراییل جری بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس